Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Els professionals afirmen que la comunicació és essencial
L’any passat es van registrar 90 morts per causa de suïcidi a les Balears, dels quals un 65% varen ser d’homes. La mitjana d’edat se situa al voltant dels cinquanta anys.
El suïcidi té una afectació transversal, no està lligat a perfils, edats o col·lectius concrets. Per promoure accions basades en la prevenció, els professionals en salut mental i afectats comenten que la comunicació és essencial.
La prevenció i l’acció impliquen acudir a professionals que es dediquen a l’acompanyament, tant de persones en risc com a familiars i entorn. El treball entre professionals i familiars és rellevant per crear una xarxa de suport.
Les persones amb ideacions suïcides han passat a compartir la seva experiència i a ser una veu de referència. Diuen que encara falten recursos i suport públic, i que, sobretot, és essencial rompre el tabú i aprendre a demanar a ajuda.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució