Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

Helena Maleno, la pròxima Honoris Causa de la UIB, reclama la mateixa resposta per a refugiats de conflictes venguin d'on venguin
La UIB investirà Helena Maleno Doctora Honoris Causa en una cerimònia el dimecres, al campus. Ella creà ‘Caminando Fronteras‘, que alerta les autoritats quan una barca amb migrants es perd a la mar. Maleno diu que la ruta canària és ara més perillosa que mai perquè les barques parteixen de cada vegada més enfora, Gàmbia, Senegal o Mauritània. L’any passat, diu, 4.400 persones varen morir en provar d’arribar a Espanya per mar. Més morts que mai, que, en part, atribueix a la manca de coordinació dels països implicats en els rescats.
L’associació d’Helena Maleno investiga ara la ruta migratòria d’Algèria a Balears, que explica, s’ha reactivat i on també es produeixen moltes desaparacions a la mar. De moment, tenen detectades dones i infants que fugen de violència i proven d’arribar. També, joves perseguits per les seves idees. L’activista denuncia que ja ha passat donar alerta d’una barca perduda en la costa de les Balears i que no s’ha activat aquí cap recerca per localitzar-la.
La pròxima Honoris Causa de la UIB, Helena Maleno es congratula de la resposta d’Europa a la crisi de refugiats d’Ucraïna i demana les mateixes pràctiques d’asil i agilitat administrativa per als fugits de conflictes de la frontera Sud, com els sirians: “No hi pot haver refugiats de primera i de segona”, ha destacat. Un tracte diferenciat que, diu, va més enllà de la “proximitat” amb Ucraïna, ja que, explica aquest país està a la mateixa distància de nosaltres que el Senegal.
Maleno assegura que la nostra societat encara no s’ha enfrontat al racisme i que sovint es lliga “invasió” o “criminal” als migrants del Sud.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"