50 anys de la balena de la Colònia de Sant Pere
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
La Fiscalia de Menors arxiva la causa de l'assetjament d'una adolescent de Palma, i la Conselleria d'Educació pensa que canviar-la de centre escolar no soluciona l'arrel del problema
Alicia Boadilla és la mare de la menor que es va intentar suïcidar, després de suposadament patir assetjament escolar.
97La Fiscalia de Menors ha arxivat la investigació del cas d’una adolescent de Palma que es va intentar suïcidar després de patir suposadament assetjament escolar per part de companys de classe. La justícia considera que la investigació policial no ha aportat indicis suficients. Va ser dia 23 de novembre del 2020 quan la jove es va tirar d’una finestra del seu dormitori, mentre els seus pares dormien. La jove va patir ferides a la cara, i va haver d’estar hospitalitzada.
Ara que s’acurça el temps perquè comenci el curs escolar, sa mare ha manifestat que no vol que la nina torni a estar escolaritzada al mateix centre que suposadament va ser víctima d’assetjament per part de companys. “No vull que la meva filla compartesqui aula amb les persones que la veren agredir”, ha dit a IB3 Notícies Alicia Boadilla, mare de la jove. Alicia conserva multitud de notes escrites per la menor en què explica el que sentia quan patia assetjament. També té arxivats insults i amenaces que, presumptament, li enviaven alguns dels seus companys.
Davant aquesta petició, el conseller d’Educació, Martí March, ha dit “que la solució a un cas de bullying no pot ser canviar d’escola. Aquesta no seria la solució, perquè no suposa cercar l’arrel del problema”.
Alicia s’ha posat en contacte amb l’associació Sin acoso escolar Mallorca, que els ajuden. ” Aquesta nina els dematins va a una aula, i els capvespres va a una altra. Allò ideal seria que únicament anàs a l’aula dels alumnes amb necessitats especials, no amb la resta del grup-classe, perquè no sabem si tornaran a passar les situacions que han succeït en el passat”, explica Concepción Lorente, una de les responsables de l’entitat.
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres