Can Xorret, a Felanitx, és la darrera que ha rebut una negativa a ser explotada
Ara mateix, en el registre miner de les Balears, hi consten 220 pedreres. D’aquestes, 59 estan actives i 47 estan en procés de restauració dels terrenys. A la resta no hi ha moviment. 60 han caducat. 29 estan inactives i altres 25 paralitzades.
Mallorca és l’illa amb més pedreres registrades, 164, seguida de Menorca amb 31 i Eivissa amb 21. A Formentera n’hi ha 4. De les que estan en funcionament, la més antiga i també la més gran, és la de Son Amat, a Porreres, amb més d’un segle d’activitat.
La darrera a posar-se en marxa ha estat la de Can Vicens, a Llucmajor fa 3 anys. Legalitzar-ne la situació per tornar a fer-hi extraccions és el que intenten des de fa més d’una dècada els propietaris de la pedrera de Can Xorret, a Felanitx. De moment, sense èxit.
Can Xorret va obrir portes l’any 1992 amb una autorització per a explotar 93.600 m² durant 30 anys, però en fa 15 que està aturada; entre altres coses, per manca de llicència municipal i per estar ubicada en zona ANEI. L’ordre és restaurar els terrenys com estaven i tancar.
Pendents de conèixer el seu futur estan ara mateix altres 4 pedreres de les Balears. Amb la nova llei d’ordenació minera de les Balears del 2014, totes les explotacions han hagut de passar per un procés de regularització.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Des de fa uns dies se'n poden veure en gran quantitat en el seu viatge migratori cap al nord d'Europa
El dispositiu, amb més d'un centenar d'agents de la Policia Nacional i la policia local de Palma, ha permès intervenir diverses substàncies estupefaents, doblers en efectiu i esbucar set punts de venda