Salut suspèn cautelarment la cuina central de Can Arabí, que dona servei a 33 escoles de Mallorca
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
Salut ha fet proves a 52 contactes estrets del primer positiu i cinc ja han donat positiu
Un sanitari amb una mostra per fer un test PCR.
161La Conselleria de Salut i Consum confirma un nou brot d’origen laboral en un establiment hoteler de Mallorca, el que fa 10 d’aquesta setmana. Salut informa que, arran d’un primer cas positiu, s’han fet proves, de manera preventiva, a 52 contactes estrets, que treballaven amb aquesta persona. Cinc d’aquests han donat positiu, però són asimptomàtics. Aquest dijous es continuarà amb el cribratge amb altres 50 persones.
De moment, tots es troben aïllats als seus allotjaments i el primer cas amb símptomes lleus està seguit pels professionals del seu centre de salut. Els altres cinc asimptomàtics reben atenció per part del Servei de prevenció de l’empresa.
Els altres 9 brots són els següents:
-Un brot d’àmbit mixt (domiciliari/laboral) a Mallorca que afecta 5 persones (4 asimptomàtics i 1 amb símptomes). Hi ha altres 4 persones en seguiment perquè són contactes estrets.
-Un brot d’àmbit familiar a Mallorca que afecta 17 persones (15 asimptomàtics i 2 amb símptomes). Una altra persona està en vigilància.
-Un brot d’àmbit domiciliari a Mallorca, que afecta 10 persones (7 sense símptomes i 3 amb símptomes, tots 3 hospitalitzats). Una persona en seguiment.
-Un brot d’àmbit domiciliari a Mallorca amb 5 afectats (4 asimptomàtics i 1 amb símptomes hospitalitzat). Hi ha altres 3 persones en seguiment.
-Un brot social a Menorca amb 5 afectats (3 asimptomàtics i 2 amb símptomes). Altres 13 persones es troben en vigilància.
-Un brot d’àmbit mixt (familiar/social) a Eivissa amb 6 positius (3 asimptomàtics i 3 amb símptomes). Altres 12 persones es troben en seguiment.
-Un brot familiar a Mallorca amb 5 afectats (4 sense símptomes i 1 amb símptomes).
-Un brot d’àmbit mixt (familiar/social) a Mallorca amb 12 casos positius (7 sense símptomes i 5 amb símptomes, 1 dels quals hospitalitzat). 21 contactes en seguiment.
-Un brot familiar a Mallorca, amb 3 afectats (2 sense símptomes i 1 amb símptomes). Altres 2 persones en seguiment.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades