Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
També diuen que van fer una petició el setembre de l'any passat perquè es reunís el Consell Social de la Menorca Talaiòtica, sense que s'hagi convocat per part del Consell de Menorca
Nou entitats de Menorca rebutgen les obres de reforma del tram de la carretera general que passa molt a prop del jaciment de navetes de Rafal Rubí, patrimoni mundial de la Humanitat, i han fet un escrit amb consideracions tècniques i jurídiques a la UNESCO en què demanen tombar el pont i cercar una alternativa, per protegir la candidatura de Menorca Talaiòtica.
L’escrit està firmat pel Col·legi d’Arquitectes, el Col·legi d’Arqueòlegs, l’Ateneu de Maó, el GOB, Amics del Museu, el Consell Científic de l’IME (a petició de la secció d’Història i Arqueologia), la Federació d’Associacions de Vesins, STEI, i el Fòrum d’Entitats del Tercer Sector.
També diuen que van fer una petició el setembre de l’any passat perquè es reunís el Consell Social de Menorca Talaiòtica, sense que s’hagi convocat per part del Consell.
La UNESCO de moment encara no s’ha pronunciat i les entitats creuen que ho farà amb el Ministeri de Cultura com a interlocutor.
Per la seva banda, el Consell de Menorca aquest dilluns matí ha presentat el projecte de l’enllaç a doble nivell de Rafal Rubí amb un pressupost de 6 milions d’euros. Es vol millorar la seguretat d’aquest punt de la carretera general, que actualment té girs a l’esquerra, canvi de resant i corba. Des de Mobilitat expliquen que s’han seguit criteris tècnics per aconseguir que sigui un espai segur sense perillositat. També s’ha fet un document d’avaluació d’impacte patrimonial amb mesures per mitigar l’impacte a l’entorn amb l’ajuda de l’expert Jordi Tresserras, que també han fet arribar a ICOMOS i la UNESCO.
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora