Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

El Govern elabora un cens de 92 símbols franquistes perquè siguin eliminats
El Govern detecta un nou vestigi franquista a Menorca. Es tracta d’una làpida funerària dedicada al qui fou batle de Villa-Carlos, es Castell, Francisco Gimier Sintes. Fou assassinat el 16 de novembre de 1936 davant el cementiri municipal. A la làpida, molt degradada, si pot llegir ‘Caído por Dios y por España’. Motiu pel qual la Conselleria de Cultura el considera un element enaltidor del bàndol rebel, tot i que algunes fonts apunten que el van matar per motius aliens a la religió i la política. Es recomana el seu trasllat a un museu per a la seva preservació i per evitar una major degradació.
Aquest vestigi és un dels dos que el Govern ha detectat en el cens que ha elaborat i que ha identificat un total de 92 restes de símbols franquistes a les Balears.
A Mallorca hi ha 25: Alaró, Alcúdia, Ariany, Bunyola, Calvià, Capdepera, Escorca, Inca, Llucmajor, Manacor, Mancor de la Vall, Marratxí, Muro, Palma, Pollença, Puigpunyent, sa Pobla, Sant Joan, Santa Eugènia, Santa Margalida, Santanyí, Ses Salines, Son Servera, Sóller i Valldemossa.
A Eivissa perviuen dos, a Vila i a Sant Antoni de Portmany, i un en el cas de Menorca, al Castell, al mausoleu dedicat als màrtirs de l’Atlante, el vaixell que les tropes republicanes van carregar de presoners. Al seu mausoleu hi ha un escut franquista amb les inscripcions ‘Caídos Por dios y por España’ i ‘Una Grande y Libre’.
Formentera és l’única illa lliure de vestigis franquistes.
L’article 24 de la Llei de Memòria i Reconeixement Democràtics de Balears estableix que, quan els símbols, les llegendes o els esments estiguin situats en llocs de titularitat estatal, es regiran pel que es disposa en la llei de memòria històrica espanyola.
La Comissió de la Memòria Històrica ha d’aprovar el cens, que implica advertir els ajuntaments afectats perquè retirin aquests vestigis en el termini de 12 mesos establert per llei.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella