Bel Busquets demana que es modifiquin les bases del concurs per elegir el nou director de l'Institut d'Indústries Culturals
D’aquesta qüestió se n’ha parlat avui en la primera reunió de coordinació entre Consells i Govern en matèria de política lingüística. La vicepresidenta del Consell, Bel Busquets, demana que es modifiquin les bases del concurs per elegir el nou director de l’Institut d’Indústries Culturals, que en aquesta ocasió converteix en mèrit el coneixement de llengua catalana. La conselleria de Presidència, de qui depèn aquest càrrec, es referma en la decisió i defensa que el català no és forçosament un requisit per als alts càrrecs de direcció. Educació es reunirà amb presidència per revisar en quins càrrecs cal exigir el català i en quins no.
També els partits polítics en finalitzar la junta de portaveus n’han dit la seva. Més demana una rectificació immediata al govern. L’oposició defensa que ha de ser un mèrit i no un requisit però critica que no s’apliqui a tots els funcionaris per igual. El PSIB defensa que compleix la legalitat.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut