Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    
    
    
        
L'exministre d'Educació de Portugal presenta el llibre 'Apologia del llibre de text'
                            
                            “Els llibres de text són instruments essencials de l’aprenentatge dels estudiants”, en paraules del portuguès Nuno Crato. Va ser ministre d’Educació del seu país entre 2011 i 2015 i va aconseguir que milloressin molt els resultats als informes PISA.
Crato ha escrit Apologia del llibre de text, un assaig en què defensa que són eines bàsiques perquè organitzen i estructuren els coneixements que els alumnes han d’aprendre a classe. I ho són, assegura, tant per als estudiants com també per als professors i les famílies dels alumnes.
En canvi, Crato no és partidari de l’aprenentatge per projectes: “Això no és ensenyament, és coneixement a pedaços. No s’assimila”.
Considera que els currículums escolars han de ser clars i exigents. Cal “fer que els infants aprenguin tant com sigui possible, perquè poden aprendre moltíssim més del que aprenen avui dia”.
Creu que els deures són importants perquè ajuden a assimilar el que han fet a classe i perquè els fan seguir una disciplina d’estudi. I també són clau, diu, les avaluacions i els exàmens: “Quan se’ls pregunta una cosa, es pensa, és un reforç. És cert que hi ha alumnes que poden fracassar més que altres. Aleshores, cal ajudar-los, no abaixar el nivell d’exigència”.
Les Balears lideren la taxa d’abandonament escolar. Crato adverteix que la clau sovint és perquè a Primària no s’hi han après els coneixements i les destreses necessàries.
Nuno Crato presenta la seva Apologia del llibre de text aquest divendres a les 17 h a l’edifici de Sa Riera de Palma.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
                        
                    S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes