L'exposició a la Galeria 6A de Palma mostra com l'artista transforma la incertesa i l'error en matèria pictòrica i litogràfica
O lo uno o lo otro. No és només el títol d’aquesta exposició. És també una pregunta oberta que Clemente pren del filòsof danès Søren Kierkegaard i trasllada al seu procés creatiu, un camí marcat pel dubte i la incertesa.
Segons explica l’artista, “durant molt de temps vaig sentir el dubte com una debilitat, i aquesta debilitat intentava amagar-la utilitzant l’ordinador, per encobrir-la , aquesta por, aquesta inseguretat, aquest dubte”. Durant anys, Clemente va intentar tapar aquesta inseguretat darrere la tècnica, però ara el dubte ocupa el centre mateix de l’obra.
Gran part de les peces són litografies, creades en residència al taller 6A de Palma. Com diu Clemente, “a la litografia van sorgir milions de possibilitats: la tinta, la transparència, com talles el paper… milions de possibilitats que et feien dubtar encara més”. Cada decisió obre noves vies creatives i intensifica la reflexió.
És precisament en aquesta inseguretat que l’artista troba la clau: integrar l’espontaneïtat i l’error dins el mateix acte creatiu. Clemente reconeix que “en aquesta inseguretat vaig descobrir que m’aportava més que anar de manera tan segura”, i és aquest enfocament el que guia la seva obra actual.
Aquest posicionament existencialista es reflecteix també en la seva manera de viure i pintar, ja que, com afirma, “la pintura per a mi és una manera de conèixer-me, d’entendre’m i de créixer intel·lectualment”. L’error es converteix en mètode pictòric i el dubte en camí creatiu.
L’exposició es podrà visitar a la Galeria 6A fins a mitjan març.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració