Creu Roja s'encarrega de l'assistència als migrants vulnerables amb el repartiment de menjar i el seguiment del seu trasllat a la Península
Exterior de l'estació marítima de Palma que s'obrirà per acollir migrants durant el vespre. Foto IB3
269El port de Palma habilita l’estació marítima 3 per acollir, durant els vespres, els migrants que arriben en embarcacions irregulars a les Illes Balears. Aquesta mesura forma part d’un acord entre l’Autoritat Portuària de les Balears (APB) i la Delegació del Govern. Els migrants hi romanen temporalment abans de ser traslladats a la Península, dins el programa estatal de protecció per a sol·licitants d’asil. La Creu Roja s’encarrega de l’assistència: reparteix menjar i fa el seguiment del trasllat. Tot plegat, asseguren des de Ports, sense afectar l’activitat habitual del trànsit de passatgers i mercaderies.
El port de Palma obre l’estació marítima número 3 (EM3) per allotjar-hi durant la nit aquells immigrants en situació de vulnerabilitat que arriben en embarcacions irregulars a Mallorca i que són dirigits als diferents centres d’acollida que l’Estat té a la Península. La mesura va entrar en vigor dissabte passat, en virtut de les negociacions i acords assolits entre l’Autoritat Portuària de les Balears (APB) i la Delegació del Govern a les Balears, per atendre aquestes persones que formen part del programa de protecció de sol·licitants d’asil a Espanya, ha informat l’APB en una nota de premsa.
La Delegació del Govern ha assumit la contractació, a través de la Creu Roja, de l’assistència a aquest col·lectiu, que preveu el repartiment de dinar i sopar, així com el seguiment del trasllat. El servei d’atenció a aquestes persones al port de Palma s’ofereix sense que afecti el funcionament i l’operativitat habitual del port de Palma, ha apuntat l’Autoritat Portuària.
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats
Amb l'objectiu de protegir la seva salut mental, reben un curs per part d'una psicòloga d'emergències
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts
La Guàrdia Civil espera els resultats de l'autòpsia, que determinarà si la víctima ha mort de manera natural o si es tracta d'un assassinat