CEIP Margalida Maria Socias? La comunitat educativa de sa Pobla debat sobre el nom de la nova escola
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Hi ha ofertes de lloguer de pisos de llarga durada a preus raonables però poden ser una estafa
El mercat immobiliari ja comença a notar els efectes de la llei de lloguer turístic. Si fa una setmana, les immobiliàries ens parlaven de l’escassetat de pisos destinats al lloguer de llarga durada, ara confirmen que els propietaris s’estan decidint a canviar l’ús dels seus immobles a la recerca de llogaters per tot l’any.
En qüestió de dies, la cartera de pisos de lloguer residencial està començant a créixer. En un dels portals immobiliaris més visitats, s’han incorporat 33 anuncis nous de pisos i apartaments de lloguer en només 24 hores. De cases, en canvi, cap ni un. A la xarxa trobam, a més, alguns anuncis on s’especifica que l’immoble no és per a turistes.
Però la tendència, diu el president de l’Associació balear de Serveis Immobiliaris, Pedro García, es farà més palesa una vegada passat ja l’estiu i quan molts dels que han decidit retirar el pis del mercat de lloguer vacacional i llogar només als turistes que ja tenien la reserva feta, cerquin llogaters per tot l’any.
Davant d’una oferta previsiblement creixent, s’espera, també, que els preus tornin a ser raonables. I per raonable, ens diuen, serien uns 500 euros per un pis de dues habitacions tot i que depèn també de la zona. Però d’aquests, encara n’hi ha pocs i alguns dels que hi ha poden ser una estafa.
Un exemple: trobam una oferta molt atractiva pel preu i per la zona. El propietari ofereix un preu assequible de 500 euros, però diu que ningú no ens el pot mostrar i demana una quantitat de doblers com a fiança per enviar les claus. Al final, no veurem ni claus ni recuperarem els doblers. Un tipus d’estafa de la qual també estan assabentats els portals immobiliaris. De fet, n’hi ha que adverteixen al client que ha contactat amb un anunci sospitós de frau i, tot seguit, el desactiva.
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Els serveis d'emergències varen practicar la reanimació cardiopulmonar durant quaranta minuts, però no varen poder fer res per salvar-li la vida
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
Es tracta d'un reflex de la influència púnica a l'illa que els investigadors demanen preservar i protegir de possibles despreniments