L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Set vols pateixen demores a l'aeroport de Palma i quatre a Eivissa; de moment, no hi ha cap cancel·lació
/ Daniel Karmann.
118Continua la vaga dels tripulants de cabina de Ryanair a Espanya. Segons el darrer balanç del sindicat USO, a les 9 hores, hi havia 11 retards i cap cancel·lació a les Balears, A Son Santjoan, les demores afecten cinc vols d’arribada i dos de sortida. A es Codolar, hi ha dos retards en arribades i altres dos en sortides.
Les aturades continuen aquest dijous i durant el que queda de juliol, amb una altra tanda de quatre dies entre el 25 i el 28. Els convocants reclamen a l’aerolínia que es reprengui la negociació d’un conveni col·lectiu, regulat per la legislació laboral espanyola, no la irlandesa, d’on és la companyia de baix cost.
Què poden fer els usuaris afectats?
El professor de Dret Constitucional i exlletrat del Tribunal Constitucional, Joaquín Urías, ha explicat que l’usuari té dret a una indemnització, tant si el seu vol es cancel·la, com si pateix un retard. “Pel simple fet que t’informin que el teu vol s’ha cancel·lat, o arribes a l’aeroport i veus que s’ha anul·lat, pots reclamar a la companyia que et retorni l’import del bitllet. Això sense cap prova. També tens dret a una indemnització. En cas de retard, si és de més de cinc hores respecte a l’hora prevista d’arribada a la destinació, tens dret a una indemnització”, ha afirmat Urías en una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio, fent referència al que diu la legislació europea en aquest sentit.
“Tot això s’ha de demanar a la companyia aèria, que sol posar molts d’entrebancs. S’ha d’emplenar un formulari al seu web, que normalment és difícil de trobar o no funciona. En aquest cas, s’entra al web de l’Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA) i es fa la reclamació des d’allà. Si en quinze dies l’aerolínia no ha pagat, s’ha de comunicar a AESA, i aportar una còpia de la reclamació. Amb aquesta prova, ells reclamen la indemnització, sense termini de temps. A la pràctica hi ha retards, però al final ens retornen els doblers”, insisteix el professor.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues