Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

Els animalistes consideren que es tracta d'una errada de càlcul i apel·len a l'executiu central posar fil a l'agulla per protegir els drets dels animals
Fa poc més de quatre mesos que el Govern donava llum verda al Parlament la Llei de protecció animal. Un text legal que ha quedat en suspens després que el Tribunal Constitucional hagi admès a tràmit el recurs presentat pel govern espanyol. En el requeriment, adverteixen que les Illes no disposen al seu Estatut d’Autonomia de competències en matèria de protecció animal i que, a més, estan incomplint determinats preceptes de lleis estatals de patrimoni immaterial i tauromàquia.
La notícia ha estat rebuda amb satisfacció pel col·lectiu taurí que assegura que mesures com la prohibició de matar els bous a les corregudes o l’entrada de menors a les places eren excessives.
La Llei, que es va aprovar amb el suport dels partits d’esquerra i el vot en contra del PP i Ciutadans, era una promesa electoral dels partits progressistes. La suspensió cautelar és, per a alguns, un atac més contra l’autonomia.
Des dels grups animalistes lamenten la decisió i consideren que es tracta d’una errada de càlcul i apel·len a l’executiu central posar fil a l’agulla per protegir els drets dels animals.
L’alt tribunal disposa ara d’un termini màxim de cinc mesos per ratificar o aixecar la suspensió. El 2016 ja va dictar una sentència semblant sobre la llei catalana de protecció animal on indicava que és competència de l’Estat garantir la conservació i promoció de la tauromàquia com a patrimoni cultural.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061