Un any de feines socials i un ordre d’allunyament, també durant un any. És la mesura que ha decretat el jutge pel cas de tracte degradant a una menor d’un institut de Ciutadella. Els pares de l’al·lota acusada, que ha reconegut els fets, hauran d’indemnitzar també la víctima amb 900 euros. El seus familiars estan contents amb la resolució.
L’ordre d’allunyament, que no inclou una distància concreta, diu que ambdues joves no poden mantenir contacte visual ni tan sols a través de les xarxes socials. L’advocat de l’acusada assegura que de cada vegada es jutgen més casos per assetjament escolar, i que, tot i que normalment acaben amb acord, a les escoles s’haurien de fer més tallers educatius.
La Conselleria d’Educació i els mateixos centres medien per evitar que aquestes situacions acabin al jutjat. De fet, l’Institut per la convivència i l’èxit escolar tramita 35 expedients oberts el curs passat a Menorca. No obstant, només en 18 casos s’han constatat situacions d’assetjament i en 11 d’ells a través de les xarxes socials.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular