Localitzada la menor de 17 anys desapareguda a Palmanova
L'alerta per desaparició ha estat desactivada

A tot Balears hi ha actius més de 4.500 casos, 52 dels quals considerats d'alt risc o risc extrem
De cada any creix el nombre de persones ateses pel Servei d’Atenció Integral a la Violència Masclista de l’Ajuntament de Palma. I cada vegada són més joves. “Això ens planteja que cal fer més feina en prevenció”, reconeix Toni Colom, tècnic d’igualtat del consistori. “Parlam d’edats d’institut”, remarca. I lamenta que “les xarxes determinen uns models de comportament i molts de joves els segueixen sense un criteri de discerniment adequat”.
L’any passat l’Ajuntament va tenir 1.150 expedients de violència masclista actius, amb més de 1.300 persones vinculades a aquests expedients, entre dones i infants i homes que volen deixar de ser agressors. Això és un 11% més que l’any anterior i un 75% més que el 2015.
Les dones ateses per violència masclista el 2023 a Palma van ser 861, amb una mitjana d’edat de 38 anys. Més de la meitat, de nacionalitat espanyola. Gairebé totes (95%) hi van acudir per violència psicològica, el 65% per violència física i el 35%, per violència econòmica.
Segons dades del Ministeri de l’Interior, a totes les Balears hi ha actius més de 4.500 casos de violència de gènere. D’aquests, 52 són considerats d’alt risc o de risc extrem.
L'alerta per desaparició ha estat desactivada
La zona roman amb bandera groga mentre cerquen l'animaló
Aquest dissabte, es vigilarà la zona per descartar rebrots de foc
Després d'un mes, l'home de 54 anys ha estat traslladat a planta