No ha pogut ser. Palma no serà Capital Europea el 2031. Ciutat no ha passat el segon tall de la candidatura i, finalment, la tria es farà entre Las Palmas, Càceres, Granada i Oviedo. La decisió del comitè d’experts, feta pública aquest divendres al migdia, atura el que havia estat una de les iniciatives prioritàries del departament de Cultura de Cort.
Poc abans de quedar fora de la cursa per la capitalitat, i tal com ja havia fet al discurs de la Festa de l’Estendard, el batle de Palma, Jaime Martínez, apuntava que passàs el que passàs, la vàlua de Palma és inqüestionable. El comitè d’experts encarregat de la tria de la capital animaven els que havien quedat pel camí, la feina, apuntava Tanja Mlaker, la presidenta del comitè, no s’ha fet debades. També el director adjunt de la Representació de la Comissió Europea a Espanya, Nikos Isaris, tenia paraules per a les candidatures que no han passat la tria.
Les quatre ciutats triades tenen ara nou mesos per a perfilar les seves candidatures. Serà al mes de desembre quan es determini l’elegida com a Capital Cultural Europea 2031.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres
El canvi s'adapta a la Llei de capitalitat, que fixa que la denominació oficial de la ciutat és només Palma. Ara s'obri un període d'al·legacions abans que la modificació es pugui aprovar de manera definitiva.