Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
L'Ajuntament reconeix la baixa participació de l'edició anterior i vol repensar-ne el model de cara a l'any que ve
Els pressupostos participatius enguany desapareixen de la capital. Palma va ser el primer municipi de les Balears a apostar per aquesta manera de participació ciutadana. Un model fallit a Ciutat per la baixa participació i perquè projectes guanyadors, com aquests zones verdes, carrils bici o instal·lacions esportives no s’han materialitzat tot i haver-hi els doblers reservats.
La intenció de Cort és redissenyar i rellançar els pressupostos participatius per a l’any que ve. Segons el regidor de Participació Ciutadana, Alberto Jarabo, l’aturada també servirà per reactivar els projectes aturats.
L’equip de govern vol que un dels pilars dels futurs pressupostos participatius siguin les associacions de veïnats, “sobretot per augmentar la participació i implicar-les més, tot assegurant-les que els projectes que guanyin sí que es faran; una cosa que va costar la legislatura anterior”, afegeix Jarabo.
El president de la Federació d’Associacions de Veïns de Palma, Joan Forteza, critica la “terrible lentitud administrativa de l’Ajuntament i a la incapacitat per executar els projectes en el termini establert”.
Sobre el paper, els projectes guanyadors havien d’esdevenir realitat en un any. Un termini que ha estat impossible d’acomplir. A més d’ampliar-ne els temps, els veïnats demanen millorar-ne la dotació econòmica.
“No és de rebut que, sent una ciutat i un ajuntament capdavanters, els pressupostos participatius sols siguin d’1,5 milions en relació amb els 550 milions d’euros de pressupost global que té l’Ajuntament de Palma”, denuncia Forteza.
La Federació d’Associacions de Veïns de Palma recorda que part dels doblers dels pressupostos participatius del 2018 es van perdre per no executar a temps els projectes guanyadors. Com que aquest fons (gairebé un milió d’euros) es van convertir en romanent de tresoreria, al final es van destinar a amortitzar deute bancari per obligació de l’anomenada Llei Montoro, en comptes de gastar-los en equipaments ciutadans.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari