Polèmica a la World Travel Market pels preus turístics d’Eivissa
IB3 Cultura
1904. Dublín. Leopold Bloom, un home qualsevol, menja ronyons de me a la fresca. És el protagonista d”‘Ulysses”, de James Joyce, considerada la millor novel·la en anglès del segle XX. I cada 16 de juny, arreu del món, se celebra el Bloomsday.
“És una festa de la fantasia, del maridatge entre literatura i ciutat, Joyce diu que no hem de mirar més enllà, no hem de ficcionar mons estranys que no coneixem, tota la nostra literatura, la nostra èpica i el mite el trobam als carrers de ciutat”, explica el filòleg i intèrpret Eduard Moyà.
267 mil paraules serveixen per fer d’un dia qualsevol a la vida de Leopold Bloom, una epopeia moderna. Ell és l’alter ego de James Joyce. I Molly Bloom, el de la dona de Joyce, Nora Barnacle. Ambdós es varen conèixer un 16 de juny.
Un any més, i ja en van quatre, la llibreria Embat de Palma celebra el Bloomsday fent un viatge en el temps. I enguany, coincideix que fa cent anys de la publicació d'”Ulysses”. Una ocasió única per transportar els carrers de Palma, a Dublín i a la ment de Joyce.
02 11 2022
Ha punxat a inauguracions de discoteques com Es Paradís
També hi ha programats el V Festival de Curts de Balears i una fira artesana a Vila
Visitam els pessebres de la Catedral i el d'uns coneguts vesins de Dalt Vila
L'exposició es podrà visitar fins al 3 de desembre a la sala de mostres de l'Ajuntament Vell