Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Avui passen a disposició judicial el professor i l'examinador
Ella va ser la primera que va denunciar la trama a l’autoescola. No vol mostrar la seva identitat, però explica que el seu professor d’autoescola, ara detingut, li va oferir vendre-li la ruta de l’examen pràctic quan estava a punt de presentar-se. L’hii va vendre com un servei legal que oferia la Direcció general de Trànsit, encara que li va demanar que no digués res a ningú. Ella va dir que no i ho va contar tot al propietari de l’autoescola.
Després de mesos d’investigació, la Guàrdia civil ha detingut aquest professor i també l’examinador de l’autoescola que filtrava les rutes dels exàmens pràctics. Han dormit als calabossos i avui capvespre passaran a disposició judicial. Se’ls atribueix un delicte de suborn. Els 10 detinguts més, alumnes que varen pagar 300 euros per comprar l’examen, han quedat en llibertat després de declarar a la Guàrdia civil.
L’Associació balear d’Autoescoles ha rebut amb sorpresa aquesta notícia. Diuen que trames com aquestes fan mal al sector i també fan les carreteres més perilloses. No entenen com es va poder dur a terme aquesta trama, ja que hi ha només 9 examinadors a Mallorca per un centenar d’autoescoles. Diuen que és la primera vegada que tenen coneixement de la venda d’exàmens pràctics. En canvi, reconeixen que hi ha hagut casos de fraus a les proves teòriques de conduir, com ara suplantacions d’identitat dels examinats.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo