Palma presenta la programació de les festes de Sant Sebastià: consulta aquí els actes més destacats
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
La Fiscalia es querellerà contra la Mesa que ha admès a tràmit la llei del referèndum, a petició de Junts pel Sí i la CUP
En la imatge, la portaveu de Junts pel Sí, Marta Rovira, darrere, al moment de fer la petició. /MARTA PÉREZ
83La Mesa del Parlament de Catalunya ha admès a tràmit la llei del referèndum, després de la petició registrada aquest dimecres per Junts pel Sí i la CUP. La proposta ha tingut el suport de CSQEP i el rebuig de Ciutadans i del PSC. La Fiscalia ha anunciat que presentarà una querella pels delictes de desobediència i prevaricació contra els membres de la Mesa.
En el seu escrit, els dos grups independentistes sol·liciten que, d’acord a l’article 37 del reglament de la càmera catalana, es procedeixi a “qualificar i admetre a tràmit” la proposició de llei del referèndum d’autodeterminació en “tràmit d’urgència extraordinària”. Els grups de l’oposició afirmen que la tramitació exprés vulnera els seus drets.
Si bé en aquesta sol·licitud no apareix la llei de “desconnexió” amb l’Estat, les mateixes fonts asseguren que això “no descarta” que no es pugui aprovar en el ple d’aquesta setmana o en el convocat de forma extraordinària per divendres que ve, dia 8 de setembre: “pas a pas”, diuen.
PSC, Cs i PP han cercat frenar el debat de la llei del referèndum presentant constants recursos -en forma de peticions de reconsideració- contra la decisió de la Mesa de tramitar la llei, però la majoria que té Junts pel Sí ho ha evitat.
[HI HAURÀ AMPLIACIÓ]
Aquest dissabte comencen les festes amb el Pregonet, el Despertar del Drac de na Coca i la celebració del Dia de la Pesta
També s'ha trobat juntament amb el cadàver els cossos de dos cans
Aquest dijous s'ha presentat l'acte i s'ha fet un assaig general
L'assistència de gent ha estat tan multitudinària que algunes persones han hagut de quedar a fora