Segueix en estat greu a causa d’una baralla el resident de Formentera
La Guàrdia Civil investiga els fets però de moment no s'han produït detencions
Portugal i el Regne Unit opten pel confinament domiciliari per mirar d'aturar l'augment descontrolat de contagis
Tot Europa es torna a blindar davant l’amenaça descontrolada del virus, en alguns casos, amb normes més restrictives que a Espanya.
Alguns dels països opten per un confinament domiciliari estricte. És el cas de Portugal, el Regne Unit i les zones més afectades d’Itàlia. França i Alemanya, de moment, no obliguen la població a romandre a casa. El que sí que limiten, en alguns casos, és la distància a la qual es poden desplaçar del domicili.
Pel que fa a les escoles, també hi ha diversitat. Alemanya i el Regne Unit les mantenen tancades (en el cas del Regne Unit, de fet, les obren però només per a alumnes vulnerables o fills de treballadors essencials). I en canvi, a Portugal, Itàlia i França sí que continuen oberts els centres escolars.
Les restriccions en general per Europa impedeixen que obrin bars i restaurants. Només a Itàlia poden obrir en les zones amb manco incidència del virus, però han de tancar a partir de les 6. Alguns països, com Portugal, permeten el servei de menjar per endur.
I en general obliguen tots aquests països a tancar gimnasos i piscines i també tota la cultura: cinemes, teatres i museus.
Totes aquestes restriccions es modifiquen amb el pas dels dies. Per exemple, el Govern alemany dimarts es reuneix per decidir si és necessari ser encara més durs.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La Guàrdia Civil investiga els fets però de moment no s'han produït detencions
Està previst que aquest dimarts horabaixa celebrin una assemblea per decidir accions futures
Serà aquest pròxim dissabte en un festival per celebrar el vintè aniversari de l'Associació de Músics de Sóller