Una jove de 25 anys, ingressada a l’UCI després de precipitar-se des d’un penya-segat a Formentera
La pacient roman estable a l'UCI
La consellera de Salut recorda que es tracta d'una qüestió que depèn de la legislació estatal i ha insistit que "la salut pública no es pot imposar per la força"
La consellera de Salut i Consum, Patricia Gómez, ha assegurat aquest dijous que és partidària de “legislar a favor de l’obligatorietat de la vacunació”.
En declaracions als mitjans durant un acte a Palma, la consellera ha recordat que es tracta d’una qüestió que depèn de la legislació estatal i ha insistit que “la salut pública no es pot imposar per la força”.
Encara que ha recordat igualment que existeixen casos en els quals es podria obligar a la vacunació, ha admès que la imposició de la vacuna a determinats treballadors podria generar situacions de discriminació.
En tot cas, Gómez ha recalcat que vacunar-se és “l’aconsellable” i ha animat als treballadors sociosanitaris que rebutgen la vacunació al fet que “pensin que es tracta no sols d’un bé personal sinó també de protecció a persones vulnerables”.
En relació a les declaracions de la consellera d’Assumptes Socials i Esports, Fina Santiago, que va defensar, a títol personal, que el debat de l’obligatorietat no s’estaria donant si en lloc de persones majors estiguessin morint joves, Gómez ha subratllat que “totes les vides humanes són igual d’importants” i ha animat a fer un esforç de comunicació de la importància de la vacunació per a arribar al màxim de població possible.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La pacient roman estable a l'UCI
El SAMU 061 ha rebut l'avís a les 7.56 hores i els sanitaris no han pogut reanimar la víctima, que presentava lesions incompatibles amb la vida
Fins allà es va desplaçar un agent de medi ambient per advertir-los