Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Anar en direcció contrària o superar la velocitat màxima permesa són les infraccions més freqüents
La gran quantitat de trànsit que hi ha al Port d’Eivissa al mes d’agost no és una novetat de l’actual temporada turística. No obstant això, hi ha patrons que veuen més moviments en aquest estiu i el passat que abans de la pandèmia. De fet, un patró d’origen italià opina que el port eivissenc és un dels que té més tràfic de tota la Mediterrània.
Si la massificació és un problema, s’hi han d’afegir, diu un patró amb 35 anys d’experiència a Eivissa, les nombroses infraccions que es produeixen diàriament tant per part de les navilieres com dels xàrters privats. La velocitat màxima de navegació a la zona de la dàrsena de Botafoc és de 8 nusos i de 6 nusos en la dàrsena interior, segons l’ordenança que estableix la regulació de l’Autoritat Portuària de Balears (APB).
L’APB, amb l’objectiu de millorar la seguretat de les operacions marítimes dels bucs i de les embarcacions, va prohibir el passat 27 de juliol la simultaneïtat de maniobres a la zona del port on atraquen i salpen les barques de Formentera, prioritzant-hi les maniobres de sortida enfront de les d’entrada.
Pel que fa a Capitania Marítima, recorda la importància de respectar estrictament el reglament internacional per prevenir abordatges (RIPA), tenir cura del manteniment de les embarcacions i ser molt prudents quan les condicions meteorològiques són adverses.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte