Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

Ha promès que els farà costat "el temps que faci falta"
/EFE
15El president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, ha arribat aquest dissabte a Kíiv per reunir-se amb el seu homòleg Volodímir Zelenski. És la tercera visita que fa a la capital ucraïnesa des que va començar la invasió russa el febrer del 2023 i coincideix que és el primer dia de presidència espanyola de la Unió Europea.
Amb aquesta estada i tenint en compte que una de les prioritats de Zelenski a curt i mitjà termini és adherir-se a la UE, Sánchez li vol transmetre el seu suport de cara a les negociacions amb Brussel·les per obtenir-ne un informe favorable. Al seu torn, el president d’Ucraïna ha volgut donar les gràcies a Sánchez a través d’una entrevista per l’ajuda militar, econòmica i humanitària que els ha donat durant el conflicte. També per haver acollit els refugiats ucraïnesos que fugien de la guerra, la majoria dones i infants.
De fet, durant la intervenció que ha fet el president espanyol davant el parlament ucraïnès, els ha promès fer costat “el temps que faci falta” i “sense importar el preu que calgui pagar” perquè el país torni a ser “lliure” i capaç de decidir el seu “propi destí com a membre de la família europea”. En el context de la “il·legal i injustificada agressió russa a Ucraïna”, Sánchez ha agraït a aquells països i regions que estan proposant una “pau justa i duradora”, però ha incidit que no es poden acceptar aquestes propostes perquè aquesta és una “guerra d’agressió amb un agressor i una víctima”.
Així, ha sentenciat que “no es pot tractar per igual” a Rússia i a Ucraïna, i ha subratllat el seu suport a la “fórmula de pau” del president ucraïnès, Volodímir Zelenski, la qual “és respectuosa amb el dret internacional i la Carta de Nacions Unides”.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella