L'alemanya Von der Leyen presidirà la Comissió Europea i Josep Borrell serà Alt Representant de política exterior de la UE
Ursula von der Leyen. Foto: Efe
228Josep Borrell serà el nou Alt Representant de la Unió Europea de política exterior. Així s’ha decidit finalment a la tercera jornada de la cimera dels líders europeus. L’actual ministre espanyol d’Afers Exteriors en funcions ocuparà la màxima autoritat de la diplomàcia comunitària i substituirà Federica Mogherini. Un càrrec que ja va ocupar un altre socialista espanyol, Javier Solana.
L’alemanya Ursula von der Leyen substituirà Jean-Claude Juncker a la presidència de la Comissió. I per presidir el Consell Europeu el nom elegit és el de l’actual primer ministre belga en funcions, el liberal Charles Michel.
Finalment, la directora gerent de l’FMI, Christine Lagarde, serà la nova presidenta del Banc Central Europeu, en lloc de Mario Draghi. La presidència del Parlament Europeu la podrien compartir el popular alemany Manfred Weber i el socialista búlgar Serguei Staníxev.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració