La decisió arriba després que el Parlament hagi rebutjat el projecte de llei de pressupostos de la Generalitat de 2024
Pere Aragonès ha anunciat aquest dimecres la convocatòria d’eleccions anticipades a Catalunya per al 12 de maig, després que el Parlament hagi rebutjat el projecte de llei de pressupostos de la Generalitat de 2024.
En una declaració institucional des del Palau de la Generalitat després d’una reunió del Consell Executiu extraordinari, el president de la Generalitat ha explicat que el Govern ha retirat el projecte de llei de mesures fiscals i financeres, coneguda com a llei d’acompanyament dels pressupostos, després de rebutjar els comptes.
El Govern va signar un pacte pressupostari amb el PSC, però no ha aconseguit reunir els suports suficients (només tenia 66 dels 68 vots necessaris) per a tirar els comptes endavant, després d’intentar negociar amb els Comuns, Junts i la CUP.
Comença ara, per tant, la cursa electoral a Catalunya i els partits d’àmbit català ja s’han posicionat davant aquest avançament dels comicis decidit per Pere Aragonès.
L'accident ha obligat a tallar el trànsit
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada