Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Els arbres pateixen estrès hídric i el fruit s'ha pansit
Les oliveres de la Serra necessiten que plogui de manera urgent. La campanya ja es preveia escassa, però la sequera ha agreujat la situació i els productors asseguren que els arbres ja estan al límit. Les olives han madurat abans per la calor i la falta de pluja fa que moltes estiguin pansides.
La Cooperativa de Sóller Sant Bartomeu de Sóller, que preveia recollir enguany 12 tones d’oliva de taula, n’ha hagut de reduir les previsions. Ara creuen que, amb sort, arribaran a les 5 tones. Això és un 80 per cent manco de producció que l’any passat. Margalida Morey, enginyera agrònoma de la cooperativa sollerica, explica que si finals d’agost hagués plogut com és habitual, les previsions haurien estat millors. I afegeix que ara ja estan esperant l’aigua “per poder començar amb el que queda”.
L’esperança dels pagesos, per poder salvar la collita, és que plogui els propers dies. La maquinària de la Cooperativa es posarà en marxa la setmana que ve per rebre les primeres olives de la temporada.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou