Avís taronja a les Balears per tempestes a partir del capvespre
L'Aemet adverteix que aquestes tempestes poden anar acompanyades de ratxes fortes o molt fortes de vent, que podrien assolir els 80 quilòmetres per hora
De Bèlgica a Alemanya passant per Suïssa, Dinamarca i Finlàndia
És a Hèlsinki on Puigdemont es veu sorprès: Llarena reactiva l'ordre de detenció, i l'obliga a abandonar abans d'hora el país per carretera
187Amb el 155 en marxa, el 30 d’octubre de 2017, Carles Puigdemont posa rumb a Bèlgica. Esquiva la cita amb la justícia espanyola, i compareix davant el món. L’estratègia de fer internacional el conflicte amb el govern espanyol comença a caminar.
L’Audiència Nacional dicta la primera ordre de detenció. Puigdemont compareix davant la Fiscalia belga, que demana més temps per decidir. No serà necessari: el Suprem retira aquella primera ordre, i veu com 200 batles catalans viatgen a Bèlgica per donar suport a l’expresident.
Fixa la seva residència temporal a Waterloo. Fa campanya electoral per videoconferència i encapçala la candidatura de Junts per Catalunya. Els desitjos del govern central s’esvaeixen aviat. La llista de Puigdemont suma dos escons manco que Ciutadans. Però el bloc independentista, de nou, aconsegueix la majoria absoluta.
El president del Parlament, Roger Torrent, proposa Puigdemont com a candidat mentre ell participa a un col·loqui a la Universitat de Copenhaguen, el seu primer desplaçament fora del territori belga. Esvaïda la possibilitat d’una investidura a distància, l’expresident hi renuncia de manera provisional i proposa Jordi Sánchez, que tanmateix no aconsegueix suports.
Mentrestant, el viatge continua. Puigdemont fa escala a Ginenbra, on participa en un fòrum internacional sobre drets humans.
I després, Finlàndia. Però és a Hèlsinki on Puigdemont es veu sorprès: Llarena reactiva l’ordre de detenció, i l’obliga a abandonar abans d’hora el país per carretera. No arribarà a Bèlgica. La Policia alemanya l’intercepta abans.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
L'Aemet adverteix que aquestes tempestes poden anar acompanyades de ratxes fortes o molt fortes de vent, que podrien assolir els 80 quilòmetres per hora
Els avisos grocs per tempesta s’han reactivat a les 10.00 h, mentre els serveis d’emergències continuen treballant per recuperar la normalitat
Les noves tendències en disseny arraconen un element sostenible vinculat a la tradició arquitectònica de les Illes