Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Intervé la gestió del centre, mentre l'hospital recupera sis llits i reobre divendres un dels quiròfans tancats
Els contagis detectats aquesta setmana al geriàtric d’Alaior, amb dotze casos positius, ha disparat la incidència de la pandèmia al municipi i ha obligat el Govern a actuar. La Conselleria de Salut ha anunciat que intervé el geriàtric municipal durant vint dies per tal de controlar la gestió sanitària del brot i evitar que aquest s’estengui, agreujant també la pressió assistencial a l’hospital. És la primera residència de Menorca intervenguda.
L’ocupació de llits a l’hospital ha baixat avui matí. S’han donat sis altes, tant de pacients Covid com d’altres malalties. Per tant, a partir de divendres, es recupera l’activitat programada a una de les dues sales d’operacions que van tancar dimecres. L’hospital en total en té quatre.
Recordar que dimecres va augmentar l’ocupació a l’hospital per l’ingrés d’onze residents del geriàtric d’Alaior amb l’objectiu de garantir l’aïllament dels dinou que han donat negatiu. Aquest dijous és dia de noves proves PCR per confirmar que no s’hagi estès el brot.
Al municipi d’Alaior, en les darreres hores hi ha 38 casos actius per la Covid-19 i 164 contactes estrets d’aquestes persones contagiades fan quarantena. És a dir que, en total al municipi, d’uns 9.000 habitants, hi ha unes 200 persones confinades. De moment, però, aquest increment sobtat de contagis prové de brots controlats
I al servei de l’UCI, fa just 24 hores que el seu cap i la gerència de l’hospital han arribat a un acord per continuar. La normalitat ha tornat a l’hospital, després de vuit dies consecutius de protestes, aquest dijous ja no hi ha hagut ningú amb pancartes en aquestes portes. Ramon Fernández-Cid continuarà sent el cap de l’UCI i coordinarà amb la gerència la posada en marxa del nou model assistencial. Pel que fa al personal del servei, ja han deixat de demanar la dimissió de la directora mèdica.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
Una explosió causa dos ferits as Coll d’en Rabassa i un altre, alguns danys materials a Platja de Palma