Detenen un pilot de dron per fer volar l’aparell damunt un acte amb la reina Sofia
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
La patronal ha explicat que ha estat en contacte amb el Govern, però que no se'ls ha acceptat cap de les propostes presentades per retirar el recurs
139
La patronal de la petita i mitjana empresa (PIMEM) manté el recurs contra la licitació de nou centres de salut en una única concessió. Assegura que, amb els requisits exigits, cap empresa de les Illes pot optar al concurs per si mateixa. “Ens vàrem equivocar, pensàvem que això afectava de manera negativa al 90% de les empreses balears, però ara veim que ha estat al 100%”, ha dit el president de PIMEM, Jordi Mora. En tot cas, apunta Mora, “l’única alternativa que tenen és anar a la Península a cercar una empresa gran per conformar una UTE. I això suposa ser actors secundaris i el que volem és que les pimes tenguin protagonisme i autonomia”.
PIMEM ha estat en contacte amb la direcció general de Salut per tractar aquesta qüestió i valorar la possibilitat de retirar el recurs interposat davant del Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals. Per fer-ho, els petits i mitjans empresaris proposaren al Govern la creació d’una mesa de contractació pública, que es reuniria cada tres mesos, per millorar la contractació pública i facilitar-ne l’accés a les pimes illenques, segons ha explicat Mora. Això generaria, diu, més competència i més diversitat de preus, per tant, podria abaratir el cost de les concessions públiques. “Hi ha bona voluntat i predisposició en aquest sentit, però, de moment, res més”, ha dit Mora.
Els petits i mitjans empresaris reclamen, també, que els futurs plecs de licitacions públiques incloguin clàusules mediambientals i socials. Una possibilitat que, de moment, assegura PIMEM, el Govern ha rebutjat. De fet, apunten que si haguessin acceptat aquesta segona condició, haurien retirat el recurs. Amb aquesta situació, el gerent de PIMEM, Gustavo de Vicente, ha lamentat que no han tengut més remei que confirmar el recurs.
La Policia Nacional el va trobar a un catamarà atracat a prop de la Llotja
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
La comunitat educativa lamenta la pèrdua sobtada d’un referent en la formació artística a les Balears
A l'octubre es va posar en funcionament aquest projecte de l'IMAS i anomenat SAI-DIC, pioner a Espanya