La Policia Nacional va respondre a manifestants violents que haurien ferit cinc agents, segons el seu informe
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
L'associació de Clubs Nàutics fan una valoració positiva de les mesures plantejades pel govern
167
El govern va per feina per millorar la manca d’amarraments a les Balears. Entre d’altres mesures, proposa que els vaixells tenguin més d´un propietari, és a dir, que fins a 10 persones utilitzin l´embarcació. Per a fer-ho, vol facilitar la creació de clubs de navegació privats tal i com ja funciona als Estats Units.
Aquesta mesura s’inclou dins el nou Pla General de Ports que, en aquests moments, tramita l´executiu i el contingut del qual ha avançat a IB3 Ràdio. Un pla que el govern té previst aprovar aquesta legislatura i en el qual s’inclouen altres iniciatives per facilitar l’ús de vaixells a les Illes sense, però, construir o ampliar-ne els ports. El Pla també preveu reforçar i millorar la xarxa de rampes i ampliar les marines seques, un espai fora de l´aigua on es poden deixar les embarcacions. En aquests moments, als ports gestionats directament pel govern, hi ha 4 mil 700 persones que esperen un amarrament, algunes de les quals fa ja 29 anys que són a la llista d´espera.
El govern continua tramitant el Pla General de Ports. En aquests moments, es troba a la Comissió Balear de Mediambient. Està previst que després se n’obri una consulta pública i, si no hi ha una oposició forta, s’aprovi en 2 anys. Una vegada aprovat, tendrà una vigència de 15 anys.
L´associació de Clubs Nàutics de les Balears fan una valoració positiva de les mesures plantejades pel govern. Mentrestant el GOB ja ha enviat les primeres consideracions sobre el Pla a la Comissió Balear de Mediambient. L´entitat reclama que les embarcacions amarrades siguin de petita eslora.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació
El geògraf de la UIB creu que les polítiques actuals de contenció turística poden acabar beneficiant el negoci turístic, sense resoldre els problemes de la ciutadania
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres