El Ico passa a disposició judicial: “Qui ha mort? Si era una pistola de fogueig?”
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
Els arbres els farà créixer i explotarà Toni Tur, un jove pagès de Buscastell
Cas Secorrat és una finca de l’interior de Sant Antoni de Portmany, on ahir van ser plantats cinc-cents ametllers provinents de Lleida. Es tracta d’un projecte privat que vol rejovenir aquest arbre a Eivissa, una illa on està minvant la seua presència. 60 mil euros han fet possible que aquesta finca propera a es Broll de Buscastell torni a estar farcida d’ametllers. Els sous els han desembutxacat la Fundació per a la Conservació d’Eivissa i Formentera i l’associació filantròpica Sustainable Art. Els arbres els farà créixer i explotarà Toni Tur, un jove pagès de la zona.
Són mig-miler d’exemplars que, gràcies a un sistema de reg, podran donar fruit d’aquí quatre anys. D’aquests vells ametllers que ja tenen mig segle de vida i no són aptes per produir, sortiran empelts per recuperar varietats d’ametlla pròpies d’Eivissa. Aquesta iniciativa coordinada per l’Associació de Productors d’Agricultura Ecològica serà bona en un futur per la màquina trencadora de la Cooperativa de Sant Antoni.
Col·locar els arbres dins la terra és una qüestió matemàtica: és obligatori deixar cinc metres entre ametller i ametller i sis entre cadascuna de les fileres. Així els fruiters tindran a prou espai per desenvolupar-se i augmentarà la producció d’ametlla.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits