Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Han estat precintades a Ceuta per un repunt dels contagis
Igual que ha passat a les Illes, les zones costaneres de la Península en fase 2 s’han omplit avui de gent que volia gaudir de la primera capbussada de l’any. Les altes temperatures i l’espai per poder mantenir la distància social han convertit les platges en el gran atractiu del dia.
De Cadis, a Pontevedra i passant per Sant Sebastià…. gran part de les platges espanyoles estaven plenes avui. Famílies, amics i companys fidels han gaudit avui del sol i del que probablement haurà estat el primer bany de l’any. I és que el darrer cap de setmana de maig, i el primer en la fase 2 de moltes comunitats, ha coincidit amb una forta pujada de les temperatures.
El més important, però, no és nedar, sinó poder mantenir la distància social. Precisament, fer complir les normes i evitar aglomeracions és el que més maldecaps ha donat a les autoritats. Al País Basc s’han establert temps d’estada màxims i controls d’accés que estaran vigilats per ertzaines i policies municipals. De fet, la platja de la Concha a Sant Sebastià ha estat una de les més freqüentades avui.
A Cadis, a Andalusia, hi hem pogut veure moltes mascaretes acompanyant els raigs de sol. Allà, l’ajuntament ha posat vigilants als terrats per assegurar que es compleixen les mesures de seguretat.
Els que no s’han pogut banyar són els veïnats de Ceuta. El govern de la ciutat autònoma ha precintat les platges per un repunt dels casos de contagi.
A Granada entraran a la fase 2 el dilluns i els gestors de les platges ja preparen les zones comunes per garantir-hi la seguretat i el compliment de les normes.
On tampoc no està permès el bany recreatiu és a Barcelona, tot i que la calor ha fet que alguns no s’hi poguessin resistir. Allà tot just comencen la fase 1, però des de les terrasses dels quiosquets, mirant a la mar, els ciutadans esperen poder ficar-se a l’aigua d’aquí a dues setmanes.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
Una explosió causa dos ferits as Coll d’en Rabassa i un altre, alguns danys materials a Platja de Palma