Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Els carterístes i els lladres que roben als despistats son els més habituals a Palma
Policies nacionals vigilant la ciutat./EFE
88La presència policial s’ha incrementat degut a l’inici de la temporada turística. Per aquest motiu, la policía Nacional ja ha detingut 19 persones acusades de robatòri dins les dues darreres setmanes. Els agents han iniciat l’operació “Estiu” que pretén incrementar la presència policial a zones turístiques com platja de Palma, el centre de la ciutat i l’Aeroport de Son Sant Joan.
La majoria de les detencions s’han produït el mateix moment que s’estava realitzant l’acte delictiu. Ja que la vigilància la duen a terme agents uniformats i agents vestits de paisà.
Les tipologies de lladre més freqüents són els carteristes i el delinqüents que agafen els objectes valuosos mentre la víctima està despistada. Molts dels afectats són turistes que van a la platja, a restaurants o a hotels on els lladres aprofiten per robar les seves pertinences.
El dispositiu d’estiu compta amb diverses unitats com: la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana, en concret els Grups Operatius de Resposta (GOR), la unitat de Motos, el grup de Policia Judicial de la Comissaria de Platja de Palma del Centre i de l’Oest, a més de la Policia Local de Palma.
Més endavant també se sumaran al dispositiu les unitats de reforç com: les UIP, UPR de diferents plantilles, Brigada Mòbil, Guies Canins i la BRIC, entre altres agents. A més, pròximament s’incorporaran quatre policies alemanys y tres holandesos per facilitar l’atenció cap als turistes. D’aquesta manera es protegeix tant el turisme com la ciutadania.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada