L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els mol·luscs cefalòpodes tenen la capacitat de controlar els danys cel·lulars desencadenant respostes d'enzims antioxidants
397
Els pops ‘octopus vulgaris’ sofreixen modificacions fisiològiques per poder viure en ambients que sofreixen l’impacte de l’acció de l’home, segons un estudi realitzat a Mallorca pel Consell Superior de Recerques Científiques (CSIC) i la Universitat de les Illes Balears (UIB). La revista ‘Marine Pollution Bulletin‘ ha publicat aquest estudi realitzat a la costa de Mallorca i dirigit pel doctor Pablo Arechavala, de l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats (IMEDEA).
Aquest estudi demostra, per primera vegada, les adaptacions fisiològiques dels pops a la Mediterrània i la seva capacitat per viure en ambients antropitzats emprant una sèrie de biomarcadors de gran utilitat per avaluar els diversos efectes de la contaminació ambiental en aquest tipus de recursos marins d’elevat interès ecològic i comercial, segons ha comunicat l’IMEDEA.
Segons la investigació, l’augment dels impactes derivats de les activitats humanes en aigües costaneres, com la contaminació o la modificació o destrucció d’hàbitats, poden produir efectes biològics nocius en els organismes marins.
Aquests efectes estan relacionats amb la producció a escala molecular d’espècies reactives d’oxigen (ROS) que causen danys cel·lulars a través de mecanismes d’estrès oxidatiu.
En la nota remesa, s’explica que els pops són organismes molt cosmopolites que s’adapten a un ampli rang d’ambients, gràcies al fet que tenen la capacitat de controlar el possible dany oxidatiu desencadenant respostes d’enzims antioxidants.
Després d’analitzar les glàndules digestives de polps capturats en diferents zones costaneres de Mallorca s’ha demostrat que aquells que habitaven llocs sotmesos a major impacte humà, com el Port d’Andratx i Magaluf, mostraven major activitat enzimàtica en comparació a altres de la Reserva Marina del Cap Enderrocat, a la badia de Palma.
Al mateix temps, els experts han pogut documentar que els polps no es veuen afectats per la degradació de l’entorn marí.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues