La desfilada ha finalitzat amb una sardinada i una ballada popular
Aquest dimecres és Dimecres de Cendra. Per això, aquest dimarts, a Pòrtol s’han acomiadat del Carnaval i han donat la benvinguda a la Quaresma de la manera que ho solen fer: enterrant la sardina. La desfilada solemne, una comitiva fúnebre, ha recorregut els carrers acompanyant una recreació d’aquest peix, entre plors, crits i veïns vestits de dol. La processó ha acabat a la plaça de Can Flor amb una gran sardinada i una ballada popular. La tradició es consolida després de dècades al municipi.
Aquesta festivitat es remunta a molts anys enrere, i tot i que va arribar de fora, ja s’ha convertit en una festa ben arrelada entre els veïns. “Ja és una cosa que ha vengut de fora, però on hi ha festes, la gent s’hi apunta… i les festes de Pòrtol, són les festes de Pòrtol”, assegura una de les membres de l’Associació de Persones Majors ‘Es Turó’.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades