Logo IB3N
X

PP i Amics de la Terra es posicionen en contra dels plans “faraònics” d’AENA a Eivissa

Els populars exigeixen a Pedro Sánchez que no usi l'illa pitiüsa "com una caixa registradora"

19/05/2026

PP i Amics de la Terra es posicionen en contra dels plans “faraònics” d’AENA a Eivissa

30

El projecte d’ampliació previst per AENA a l’Aeroport d’Eivissa suma més opinions en contra. Si la setmana passada el GEN-GOB i l’Institut d’Estudis Eivissencs (IEE) ja van ser els primers a criticar el pla per “demencial”, aquest dimarts hem conegut que també Amics de la Terra i el Partit Popular s’hi oposen.

Els populars qualifiquen de “faraònica” l’ampliació i exigeixen al govern de Pedro Sánchez que deixi de tractar l’illa “com una caixa registradora”. El president del PP d’Eivissa, José Vicente Marí Bosó, ha rebutjat avui l’ampliació de l’aeroport de l’illa i ha acusat els socialistes de l’illa d’estar callats davant el que considera un atropellament del Govern central. El PP eivissenc exigeix a Pedro Sánchez que escolti els eivissencs, rectifiqui i consensuï el projecte amb les institucions de les illes, que són les que realment coneixen les necessitats dels ciutadans i el model territorial que han votat per a Eivissa.

Pel que fa a Amics de la Terra, consideren que l’obra agreujaria encara més la crisi hídrica, l’emergència en habitatge i la saturació turística d’Eivissa, a banda de la contaminació generada. L’ONG assegura que no descarten mobilitzacions ciutadanes per aturar els plans d’AENA, i animen tota la societat civil pitiüsa a organitzar-se per dir “no” a l’ampliació.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT