Presó provisional per a un professor de ball de Mallorca per abusos sexuals a diverses menors
Suposadament, el detengut gravava les víctimes durant els actes sexuals
S'hi incorporen reivindicacions sindicals com la jornada de 35 hores setmanals i avanços en la jubilació parcial i anticipada
Imatge d'arxiu de les protestes del sindicat de metges la setmana passada a Palma. / IB3
429El Ministeri de Sanitat ha aconseguit aquest dilluns arribar a un preacord amb els sindicats de la taula de negociació de l’Estatut Marc (CCOO, UGT, CSIF, Satse-FSES i CIG-Saúde), per la qual cosa desconvocaran la vaga indefinida que tenien programada per a finals de gener. Els mateixos sindicats han expressat el seu suport a l’esborrany del nou Estatut Marc i han descartat explícitament la seva retirada, malgrat les sol·licituds plantejades per algunes comunitats autònomes governades pel PP en el darrer Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.
Així ho ha informat el Ministeri i fonts sindicals després de la reunió que han mantingut des d’aquest dilluns al matí amb la ministra de Sanitat, Mónica García, que divendres passat els va convocar per consultar-los si retirava l’esborrany de l’Estatut Marc. El preacord aconseguit incorpora reivindicacions sindicals com la jornada de 35 hores setmanals i avanços en la jubilació parcial i anticipada.
A conseqüència de l’acord aconseguit, aquestes organitzacions sindicals han suspès les aturades previstes per a tots els dimarts a partir del dia 27 de gener, “permetent així avançar amb estabilitat la tramitació del nou estatut”, afegeix el Ministeri.
No obstant això, l’Agrupació per un Estatut Mèdic i Facultatiu (APEMIF), que aglutina setze organitzacions mèdiques de tot l’Estat, ha explicat que el preacord s’ha donat amb les organitzacions sindicals no mèdiques, per la qual cosa manté la vaga per als dies 14 i 15 de gener.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Suposadament, el detengut gravava les víctimes durant els actes sexuals
El canvi s'adapta a la Llei de capitalitat, que fixa que la denominació oficial de la ciutat és només Palma. Ara s'obri un període d'al·legacions abans que la modificació es pugui aprovar de manera definitiva.
És la segona mort en 24 hores en aigües de Menorca després que ahir perdés la vida un home en una piscina des Migjorn Gran