Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
La Fira Nàutica de Palma ha volgut reconèixer la feina d'aquesta entitat que fa cinquanta anys que treballa en l'assistència a les platges
Una embarcació de la Creu Roja es mobilitza. Ha caigut una persona a la mar. Un dels voluntaris bota, i el cerca. Marca la posició amb una bengala. És un simulacre, una mostra de les 60 intervencions que arriben a fer a les Illes en un any. La Creu Roja del mar compleix mig segle, i la Palma Boat Show li ha concedit el Premi Marcial Sánchez Barcáizegui.
Tenen 150 voluntaris a les Balears. Sempre n’hi ha 50 d’ells activats.
Una vegada han tret el nàufrag de la mar, comproven que està en aturada cardiorrespiratòria. Seguit els nous protocols, fan el procés de reanimació. En aquest cas simulat, és tot un èxit.
Però els esforços no sempre obtenen el mateix resultat. Els volutaris han d’estar preparats per tots els desenllaços possibles.
També col·laboren amb Salvament Marítim en l’arribada de migrants o retiren objectes que dificulten la navegació.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou