Els 16 consellers i conselleres estan convocats demà al primer Consell Executiu al Palau de la Generalitat
El nucli dur del Govern Illa l’integren tres dones: Núria Parlon, batlessa de Santa Coloma de Gramenet, assumirà Interior i, per tant, la gestió dels Mossos d’Esquadra. La líder del partit a Girona, Silvia Paneque, serà la portaveu i gestionarà Territori, Habitatge i Transició Ecològica. Finalment, Alícia Romero, fins ara portaveu al Parlament, serà la consellera d’Economia i Hisenda, i, en conseqüència, l’encarregada de negociar el model de finançament singular de Catalunya.
El fins ara director de comunicació i portaveu del Parlament Europeu, Jaume Duch, serà el conseller d’Unió Europea i Acció Exterior i es crea una Conselleria d’Esports, que dirigirà l’exjugador de bàsquet Berni Álvarez. Illa, a més, recupera un històric de l’òrbita convergent: Ramon Espadaler, qui ja va ser conseller amb Jordi Pujol i Artur Mas, que ocuparà la cartera de Justícia i Miquel Sàmper, conseller d’Interior amb Quim Torra, serà el titular d’Empresa i Treball.
El nou president català deixa els departaments de Política Lingüística i Cultura, en mans de dos càrrecs fins ara del Govern de Pere Aragonès. Els 16 consellers i conselleres del govern d’Illa estan convocats demà al primer Consell Executiu al Palau de la Generalitat.
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer