Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
El Consell de l'illa reclama a la Conselleria de Medi Ambient del Govern més mitjans per controlar-ne la plaga
El gener passat va començar la campanya de tractament de la processionària a Formentera. Enguany, la preocupació ha crescut a l’illa pel gran creixement d’aquest insecte, que ha augmentat en grandària i quantitat. La calor continuada i les altes temperatures de l’estiu i la tardor passada, han afavorit el creixement d’aquesta plaga. En els primers quinze dies de campanya terrestre es van retirar més de 8.400 bosses de processionària, una mitjana diària de 566 bosses.
El Consell de l’illa dona així suport a aquesta campanya, però la competència és del Departament de Sanitat Forestal del Govern, al qual es reclama més mitjans per controlar-ne la plaga. Enguany, el tractament és terrestre. La Conselleria de Medi Ambient del Govern ha descartat fer el tractament aeri contra aquest insecte, pel seu cost tan elevat, prop d’1 milió d’euros a l’any, perquè considera que els resultats no són satisfactoris.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
A conseqüència de la col·lisió, tots dos vehicles s'han pres foc