Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

A Consell es reprenen els tràmits d'una urbanització que preveu 260 habitatges
L’entitat ecologista alerta de la posada en marxa i també de la reactivació d’urbanitzacions en aquesta classe de terrenys. Uns espais aferrats als nuclis de població però que no tenen cap servei i no han estat urbanitzats. Segons el GOB, molts ajuntaments no han desclassificat aquestes zones abans del 31 de desembre com permetia la normativa. A més, apunta el GOB, ens trobam davant un nou boom de la construcció.
L’entitat ecologista posa com a exemple Consell. Després de diversos tràmits judicials, es reprèn una urbanització que preveu la construcció de 260 habitatges als terrenys del Molí d’en Vinyet. Uns habitatges on podran viure fins a 800 persones. Segons ha explicat a IB3 Ràdio la portaveu del GOB, Margalida Ramis, la zona no té cap servei i l’Ajuntament hauria d’haver optat per la desclassificació i evitar així una nova construcció.
El batle de Consell, Andreu Isern assegura però que no s’ha volgut arriscar a canviar l’ús del sòl que, diu, tot i la normativa, hauria pogut acabar als tribunals.
El GOB recorda altres casos de municipis on s’estan reactivant urbanitzacions. Posa com a exemple, el cas de la prevista a la zona de Ses Figueretes a la Colònia de Sant Jordi. A l’altra banda, però hi ha ajuntaments que sí que han optat per la desclassificació. El de Valldemossa, va aprovar en sessió plenària que els terrenys de Son Mossènyer i Son Baptista passassin de ser sòl urbà a rústic.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat