L’avís vermell a Eivissa i Formentera torna a taronja i deixa desenes d’incidències
Es poden superar els 300 l/m² en 12 hores
A Consell es reprenen els tràmits d'una urbanització que preveu 260 habitatges
172
L’entitat ecologista alerta de la posada en marxa i també de la reactivació d’urbanitzacions en aquesta classe de terrenys. Uns espais aferrats als nuclis de població però que no tenen cap servei i no han estat urbanitzats. Segons el GOB, molts ajuntaments no han desclassificat aquestes zones abans del 31 de desembre com permetia la normativa. A més, apunta el GOB, ens trobam davant un nou boom de la construcció.
L’entitat ecologista posa com a exemple Consell. Després de diversos tràmits judicials, es reprèn una urbanització que preveu la construcció de 260 habitatges als terrenys del Molí d’en Vinyet. Uns habitatges on podran viure fins a 800 persones. Segons ha explicat a IB3 Ràdio la portaveu del GOB, Margalida Ramis, la zona no té cap servei i l’Ajuntament hauria d’haver optat per la desclassificació i evitar així una nova construcció.
El batle de Consell, Andreu Isern assegura però que no s’ha volgut arriscar a canviar l’ús del sòl que, diu, tot i la normativa, hauria pogut acabar als tribunals.
El GOB recorda altres casos de municipis on s’estan reactivant urbanitzacions. Posa com a exemple, el cas de la prevista a la zona de Ses Figueretes a la Colònia de Sant Jordi. A l’altra banda, però hi ha ajuntaments que sí que han optat per la desclassificació. El de Valldemossa, va aprovar en sessió plenària que els terrenys de Son Mossènyer i Son Baptista passassin de ser sòl urbà a rústic.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Es poden superar els 300 l/m² en 12 hores
L’home, d’uns 70 anys, ha estat recuperat amb l’ajuda dels Bombers de Ciutadella, i la Guàrdia Civil n’investiga les circumstàncies de la mort
Ha estat en l'últim debat de política general a les Balears abans del 29N