Descarrila un tren a Marratxí sense ferits
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren

Si no hi ha una revalorització, aquesta temporada els pagesos podrien deixar d'ingressar 2 euros amb 15 cèntims per quilo de bessó
La forta davallada del preu preocupa pagesos i cooperatives. Si no hi ha una revalorització en les properes setmanes, aquesta temporada deixaran d’ingressar 2 euros amb 15 cèntims per quilo de bessó. Un fet que podria provocar l’augment de l’abandonament dels camps. És per això que demanen al Govern la creació d’una mesa sectorial per contenir aquesta crisi.
La cotització de l’ametla a les llotges nacionals ha caigut en els darrers mesos un 40 per cent. Això suposa que dels 5 euros amb 30 cèntims que es pagava el quilo de bessó ara se situa en els 3 euros i quinze cèntims. És una altra de les conseqüències de la crisi del coronavirus.
Precisament, a les cooperatives, els preocupa que els pagesos deixin a l’arbre les ametles com passava fa uns anys arribant a l’abandonament dels sementers.
Abans que comenci la campanya de recollida d’enguany, demanen al Govern que estableixi noves línies d’ajuda, contenció i promoció pels productors d’ametla. L’excedent que han anunciat que tendran enguany a Califòrnia farà que arribin ametles a baix preu i augmenti la competència amb la local. Des de les cooperatives aposten per diferenciar-la amb el segell de Mallorca.
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061
La capitana del catamarà, de 53 anys, es troba en observació i presumiblement rebrà l'alta avui