Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
El científic Fernando Valladares fa una crida a l'activisme contra la desinformació mediambiental, interessada, diu, per evitar la transformació socioeconòmica
Divulgador contra el canvi climàtic, el científic del CSIC, Fernando Valladares proclama que és necessari l’activisme contra la desinformació.
A la UIB, el professor ha parlat davant d’estudiants, professors i públic en general. Assegura que les notícies falses solen ser interessades i s’empren per negar l’evidència, per exemple, com l’escalfament global, i evitar així la transformació socioeconòmica necessària per aturar-lo.
“Presenciam un decaïment de la Democràcia, veim una erosió de les institucions”, diu, i això “no és una conseqüència, és un requisit per poder explotar els recursos naturals“. També és “un requisit la desinformació”, afirma, per “desestabilitzar les institucions”.
Per lluitar contra la desinformació, principalment escampada per les xarxes, l’única recepta per a la joventut, diu, és el pensament crític. Des de comptes com Maldita o el web de Valladares lluiten contra les falsedats.
La meitat dels científics que fan divulgació sobre el canvi climàtic reben atacs personals de negacionistes.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La Policia Local ha hagut de barrar el trànsit a l'avinguda d'Alexandre Rosselló