El jutge d’Instrucció número 12 de Palma, Manuel Penalva, ha ordenat divendres l’ingrés a la presó provisional sense fiança del president de l’Associació de Comerciants i empreses de Serveis Turístics de Mallorca (Acotur), José Tirado, detingut dijous en la investigació al grup Cursach.
El magistrat ha dictat presó a petició del fiscal anticorrupció Miguel Ángel Subirán per presumptes delictes d’organització criminal, obstrucció a la Justícia, falsedat, suborn, extorsió, amenaces i ús d’informació privilegiada, segons han informat fonts jurídiques.
Tirado ha estat posat a disposició judicial aquest divendres, sobre les 11.30 hores, i ha prestat declaració davant el jutge al llarg d’unes 7 hores, en una compareixença que s’ha interromput poc més d’una hora per un problema informàtic.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres
El canvi s'adapta a la Llei de capitalitat, que fixa que la denominació oficial de la ciutat és només Palma. Ara s'obri un període d'al·legacions abans que la modificació es pugui aprovar de manera definitiva.