Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Les noves mesures inclouen la prohibició de fumar al carrer, reunions de màxim 10 persones i el tancament de platges i parcs durant la nit
Aquest cap de setmana han entrat en vigor les noves restriccions per controlar i aturar l’extensió del virus. Les noves mesures inclouen la prohibició de fumar al carrer, incloses les terrasses, limitació de reunions socials i familiars a 10 persones, la prohibició de menjar i beure als cinemes i el tancament de platges i parcs durant la nit. En general, la ciutadania respecta les noves normes arreu de les Illes.
A Mallorca la ciutadania s’adapta a les noves restriccions. Poc moviment aquest matí al centre de Ciutat. El cel gris i els carrers buits fan més fàcil que no hi hagi aglomeracions. Aquest dissabte algun despistat encara fumava. En general, però, Palma és ara una ciutat sense fum i, llevat d’algunes excepcions, amb la mascareta posada. I és que és obligatòria en tot moment per als majors de sis anys.
La ciutadania s’adreça a la policia per aclarir dubtes. Mentre, els cossos i forces de seguretat patrullen la ciutat i informen de les noves restriccions per megafonia. La Policia Local de Palma assegura que la resposta ciutadana és bona i, fins al moment, no s’ha aixecat cap acta.
Tampoc no s’ha sancionat ningú a Calvià, on el temporal ha deixat els carrers buits de gent. A les terrasses ja ningú fuma i, en general, la població accepta la nova restricció. Terrasses buides també al Port de Sóller, on els restauradors respiren pessimisme. “Si abans venien cada cap de setmana a dinar, ara la majoria no vindrà, especialment els fumadors”, explica un restaurador.
L’Ajuntament ha reforçat la presència policial i fins al moment no ha aixecat actes per infraccions. Les plogudes d’aquest dissabte han fet que no hi hagúes tant gent, una circumstància que no ha capgirat els plans del consistori d’augmentar la presència i vigiliància policial.
Descens de clients a bars i restaurants amb l’entrada en vigor de les noves restriccions
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari