El tractament HIFU, que aplica l'hospital de la Creu Roja de Palma, redueix dràsticament seqüeles com la incontinència urinària o la disfunció erèctil
L’hospital de la Creu Roja és el primer centre de les Balears a aplicar la tècnica d’Ultrasons focalitzats d’Alta Intensitat (HIFU) en una operació de càncer de pròstata. La tècnica és mínimament invasiva, en comparació a la cirurgia tradicional o a la radioteràpia.
Una sonda permet enfocar els ultrasons només en l’àrea del tumor, explica el cap de servei d’Urologia, Xavier Bonet “uns ultrasons especialitzats es focalitzen en un punt determinat i eleven la temperatura a 95 graus”, però no danya la resta de la pròstata.
El candidat a la tècnica d’ultrasons d’alta intensitat és un home jove. A més, el tumor ha d’estar localitzat i no ser gaire gros. Els riscos i seqüeles es redueixen en comparació amb la cirurgia o la radioteràpia “disminueix molt l’impacte en la continència urinària i la funció erèctil, de fet, pràcticament la minimitzen a zero”, assegura Bonet, “en comparació a taxes bastant elevades dels dos tractaments clàssics”.
L’operació, disponible només en la sanitat privada, dura prop de dues hores i el mateix dia donen l’alta.
També ha explicat que des de la Conselleria que dirigeix ja tramita diversos expedients per incompliments greus
Fou una de les figures importants d'aquell incipient Canal 4