Primeres cancel·lacions d’esdeveniments relacionades amb el decret de sancions del Govern. A Bunyola, els organitzadors d’una festa autoritzada han postposat l’esdeveniment per prudència. El decret preveu multes de fins a 600.000 euros per comercialitzar festes il·legals i sancions de 60.000 euros per organitzar festes privades on no es respectin les mesures sanitàries. La norma també inclou multes pels que hi participin.
Aquest dissabte era un dia marcat al calendari d’aquesta finca agrícola: fa més de cinc mesos que treballen en un projecte cultural que combina música, oci i natura enfocat al públic resident. Aquest dissabte havien de celebrar una festa d’inauguració. Ho tenien tot enllestit: permisos de l’Ajuntament, capacitat reduïda, gel, mascaretes, taules i cadires a la zona de ball, distància física i cartelleria. Tot, fins aquest diumenge.
La responsable de Vall d’Honor, Sónia Bové, explica que, aquest divendres, un agent forestal els va avisar de l’aprovació del nou decret. “Teníem un aforament de 250 persones per l’esdeveniment i, ens trenca el cor, però hem de ser conscients del risc que hi ha i hem decidit ajornar”, explica.
A la finca, els únics que s’hi han apropat aquest dissabte han estat dos agents de la policia local. La festa s’ha ajornat, els organitzadors ofereixen la devolució de les entrades i, ara, estudien com adaptar-se a aquesta nova situació.
Aquest cap de setmana ha entrat en vigor el decret de sancions per incomplir les mesures contra la Covid-19. La norma preveu multes de fins a 600.000 euros per qui comercialitzi festes il·legals on no es respectin les mesures sanitàries. Es preveuen sancions de 3.000 fins a 60.000 euros pels organitzadors, però, alerta, perquè els participants també poden ser sancionats si la festa és privada i se celebra en espais privats.
En cas que els participants siguin menors, els responsables subsidiaris són els tutors legals.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros