Detinguts els presumptes autors de l’atropellament mortal de Cala en Blanes
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Govern i Consell contacten amb la patronal de lloguer de cotxes, favorable a la iniciativa: "Legalment es pot fer i és positiu"
Imatge d'arxiu.
110Els partits d’esquerres del Govern i el Consell mantenen contactes amb l’Agrupació Empresarial de Cotxes de Lloguer (AEVAB) per negociar una possible limitació de la circulació de vehicles durant la temporada alta a Mallorca. Així ho ha confirmat el president de la patronal, Ramon Reus, en una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio, en la qual no ha donat més detalls d’aquests contactes, perquè “són molt recents”. Sí que ha explicat que la idea és fer a Mallorca una cosa semblant a la que s’ha fet a Formentera, amb l’objectiu de reduir la massificació de cotxes a les carreteres de l’illa.
Les Balears lideren el rànquing de vehicles per habitant i suporten, aquest estiu, la pressió afegida d’entre 75.000 i 80.000 cotxes de lloguer, uns 40.000 menys que abans de la pandèmia, però una xifra “que està bé”, segons Reus. “A Formentera la limitació ha funcionat. Empresaris, residents i turistes n’estan, entre cometes, contents. No veig perquè no es pot fer també a Eivissa, on ja s’estudia, a Menorca i a Mallorca. Legalment és viable”.
Reus ha dit que aquesta temporada estan donant un bon servei als turistes i que no hi ha problemes de demanda, és a dir, que no falten cotxes, tot i que han desaparegut les ofertes “moltes vegades fraudulentes de cotxes barats a cinc euros per internet”. L’empresari ha explicat que la pandèmia ha fet que les grans empreses exportadores, que fa anys es varen apuntar al negoci de llogar cotxes, l’hagin abandonat. “Hi ha manca de microxips, de recanvis, i han amollat. La pandèmia, en aquest sentit, ens ha beneficiat. Hem tornat al lloguer normal, el dels anys 80 i 90″.
Pel que fa als preus, sí que són més cars que el 2019, l’any de referència abans de la crisi sanitària. “Ara compram els cotxes un 25% més cars”, un encariment que el sector reverteix sobre el preu final que paga el turista, “entre un 20% i un 25% superior”.
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran